4 tips die jouw content SEO proof maken

4 tips die jouw content SEO proof maken

Content is ontzettend belangrijk bij zoekmachineoptimalisatie. Door je content SEO proof te maken, kom je hoger in de zoekresultaten terecht en zorg je ervoor dat je bezoekers echt iets aan jouw content hebben. De volgende tips gaan over het SEO proof maken van je content.

Focus je op lange artikelen

Google kijkt tegenwoordig steeds meer naar langere artikelen. Zo heeft een gemiddelde pagina, in de top resultaten van Google, een artikel met 1890 woorden. Langere artikelen zijn dus beter vindbaar, dit komt omdat ze meer waarde bieden aan de lezer. Ook zijn afbeeldingen erg belangrijk in een artikel. Lezers willen namelijk meer dan alleen tekst. Naast dat de lezers ervan houden, houdt Google er ook van. Zorg dat je afbeeldingen ook optimaliseert voor zoekmachines, door een alt-tekst en beschrijving toe te voegen.

Update oude blogposts

Soms zijn oude blogposts toe aan nieuwe informatie. Bijvoorbeeld wanneer het onderwerp niet meer up-to-date is of wanneer er nieuwe tips over het onderwerp zijn binnengekomen. Met deze tip biedt je meer waarde aan de lezer en heb je gelijk een goede reden om de blog opnieuw te delen op jouw social kanalen.

Yoast plug-in

De Yoast plug-in is een handig hulpmiddel en kun je downloaden op jouw website. Deze plug-in analyseert automatisch de tekst op een betreffende pagina. Als je een blog aan het schrijven bent, geeft de Yoast plug-in aan of jouw tekst SEO proof is of juist niet. Zo kijkt de plug-in bijvoorbeeld naar je titel, zoekwoorden, meta-omschrijving, aantal woorden, leesbaarheid, interne links en afbeeldingen. Aan de kleur van de zogeheten bullet points, kun je zien of jouw tekst goed scoort. De bolletjes kunnen de kleuren rood, oranje en groen krijgen en er staat bij wat er precies ontbreekt of wat er goed is. Maar de bolletjes hebben niet altijd gelijk, je tekst moet natuurlijk wel leesbaar en gebruiksvriendelijk zijn. Focus je dus niet constant op deze bolletjes en doe ook vooral waarvan jij denkt dat dat het juiste is.

Verlaag de bounce rate

Als bezoekers jouw website snel verlaten, maakt Google de conclusie dat ze jouw content niet goed vonden. Waarop het volgende resultaat is dat je laag in de zoekresultaten komt. Zorg dus voor een lage bounce rate, hiermee kom je hoger in de zoekresultaten terecht.

Makkelijk gezegd, dan gedaan. Schrijf goede content met aantrekkelijke introductie teksten, die ervoor zorgen dat jouw bezoekers zin hebben om jouw content te gaan lezen. Schrijf korte en duidelijke zinnen en link door naar andere relevante pagina’s die gaan over jouw onderwerp. Hierdoor blijven de mensen geboeid en zul je uiteindelijk de bounce rate verlagen. Zorg er dus voor dat jouw teksten lang zijn, goed leesbaar en met duidelijke, korte zinnen. Houd je blogs up-to-date en gebruik de Yoast plug-in. Zo kun jij jouw content SEO proof gaan maken. Succes!

2019-01-11T15:01:44+00:00

Leave A Comment